Sidor

fredag 2 november 2018

Livsavgörande film

Läser Filip Yifter-Svenssons reportage om entreprenören/klädskaparen Johan Lindeberg med stort intresse (DN Lördagsbilaga, 2018-10-13). Som filmentusiast och beundrare av Tony Scotts 80-talsklassiker Top Gun (1986) hajar man till i texten. Johan Lindeberg säger nämligen följande:
"Jag brukar säga att "Top Gun" förändrade mitt liv. Den frihetskänslan. Flygplanen. Los Angeles. Jag kände att det fanns en livsstil som jag ville leva, men som jag inte levde. Då bestämde jag mig för att lämna allt i en stor protest". https://www.dn.se/ekonomi/johan-lindeberg-top-gun-forandrade-mitt-liv/

En gång i tiden skall Lindeberg också ha kört en Porsche Speedster. Inte helt olik den Kelly McGillis kör i filmen Top Gun. Wow! TA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar