Sidor

onsdag 20 oktober 2010

The Thing is...again!

Läser att en av mina favoritrullar, iskalla skräckisen The Thing från 1982 håller på att spelas in på nytt. Rent spontant känner jag en skepsism och får en känsla av att lever man tillräckligt länge görs allting om på nytt. Har det funkat en gång i tiden så lär det göra det igen. Och det är lättare och billigare att göra om en film som gjorts förut än att komma på ett originalmanus och hoppas att publiken gillar det. Säkra kort osv...

Men med tanke på hur usel remaken på en annan John Carpenter film blev - The Fog från 2005, så har i varje fall jag inte så höga förväntningar.
Varken regissör eller skådisar till den nya versionen av The Thing känns bekanta och det är ju varningsklockor i min värld.
Jag säger - låt John Carpenters klassiker vara ifred!

GS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar