Sidor

lördag 31 juli 2010

Leksakernas berättelse


Ser om Toy Story som när den kom 1995 gjorde smärre sensation i filmvärlden, inte bara inom den animerade världen utan överhuvudtaget. Och visst har åren gått, det händer ju mycket på den filmtekniska sidan men när jag ser om den på blu-ray så slås jag ändå av hur välgjord och fantastiskt snygg den är. För mig är det här en av Pixars allra bästa stunder även om deras senare är bättre gjorda förstås så tycker jag storyn i båda Toy Story filmerna är oslagbar. Känslan, detaljerna, det lekfulla.
Sen så är det självklart nostalgi som spelar in, kommer ju väl ihåg när jag såg TS första gången på en förhandsvisning och man riktigt kände att man bevittnade något stort, något som skulle bli en framtida klassiker.

Nu ska jag se om Toy Story 2 också och sen väntar sommarens höjdpunkt den 27:e augusti - Toy Story 3. I 3-D! Enligt omdömena från USA och Imdb.com så kan man vänta sig en minst lika bra film som de två första, om inte bättre till och med!
GS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar