Sidor

torsdag 29 december 2016

Carrie Fisher (1956-2016)



Vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Man blir stum. Tappar luften.
Blir sänkt.
Prinsessan Leia har avlidit, dvs., aktrisen Carrie Fisher, vid 60 års ålder. Hennes ikoniska roll som Prinsessan Leia i Star wars har varit med mig i hela livet.

Tänker inte fördjupa mig i vad George Lucas sägs ha gjort mot henne och liknande.
Jag sörjer idag. Jag sörjer imorgon.
Något vackert, någon som har haft stor betydelse i mitt filmliv har nu släppt taget.
Det känns som en del av mig har nu gått sönder.

SR P1s Roger Wilson menade att Prinsessan Leia kan mycket väl vara den första moderna kvinnliga actionhjälten i filmhistorien.  Hon var smart, sade ifrån och vägrade se någon sätta sig på henne, sade Wilson. 

Det värker i hjärtat. Det svider. Det smärtar. Galaxen blir sig inte mera lik - utan Henne. TA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar