Sidor

onsdag 6 maj 2015


Har svårt och bestämma mig när jag zappar mellan kanalerna. Det blir några minuter framför Philip Noyces (Lugnt vatten, Patrioter) polisfilm I samlarens spår (1999) med en ung Angelina Jolie. Hon spelar polisen Amelia, som hittar ett lik begravt med stenar nära ett tåg-spår.


Hon får råd och tips av Denzel Washingtons sängliggande polis. Han säger att han guidar henne vid varje steg hon tar. Varför Denzel Washington är sängliggande, förstår jag inte, eftersom någon minut före han dyker upp , ser jag litegrann på en annan kanal som visar Charlies änglar (2000).


Det är oförskämt underhållande, och jag kan inte bestämma mig vem jag gillar bästa av tjejerna. Det är också kul och se vilka killar tjejerna faller för: Drew Barrymore har några roliga/fina scener med den smått nervöse Sam Rockwell , Cameron Diaz flirtar hejvilt med bartendern Luke Wilson (han är ju många mil coolare än brorsan Owen) och Lucy Lu bakar muffins till Matt Le Blanc (Vänner). Det är lekfullt, gjort med distans, ironi och glimten i ögat, energiskt och fullsprakande med musik och spektakulära stunts.

Kul dessutom med små gästspel av inte minst favoriten Kelly Lynch!!!! (Cocktail, Road house, Drugstore cowboy) Bill Murray och Tim Curry. TA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar