Sidor

lördag 9 januari 2016

Ser Disneys Big Hero 6 (2014) med en god vän och hans barn. Barnen älskar den här filmen och vill se äventyret om och om igen. Och någonstans påminns jag om min egen barndom , hur film kunde verkligen sluka upp ens värld och hur man inte kunde få nog......
Mer, mer, mer , och hela hjärtat bultar av längtan, av glädje.... en upprinnelse av storhet och gränslös kärlek...
Det jag slås av när jag ser denna Disneyfilm är mest hur dramaturgiskt den liknar blockbusters som säg t ex X-men (2000) eller Transformers (2007) eller andra "jättar". Det finns liknande blandning av humor, action och explosioner och jakter.  Och jag undrar har Disney sneglat på blockbusters som Spiderman /Batman eller har dessa "vuxna" giganter kopierat Disney?
TA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar